loading...
پایگاه شهید کشمیری
Admin بازدید : 49 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)
باسلام و عرض خسته نباشید به شما  بازدید کنندگان عزیز
امیدوارم ساعات خوشی را در اینجا سپری کنید .
این وب سایت بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران بنا شده است . 
لطفا با نظرهای زیبای خود در بهبودی وب سایت مارا یاری کنید . 
از اینکه با ما همراه هستید از شما متشکریم . 
منتظر خبر های ناب در این وب سایت باشید . 
برای آگاهی از بروز رسانی وب سایت ادرس ایمیل خودرا در قسمت نظرات وارد کرده 
تادر هنگام بروزرسانی  وب سایت از طریق ایمیل 
به شما خبر داده شود . 
و من الله توفیق 
فرمانده پایگاه 
محمود بابری 

Admin بازدید : 32 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (1)

بازخوانی یک پیام

 

حضرت امام در دوم آذر ماه سال 1367 به مناسبت هفته‌ی بسیج پیامی صادر کردند، که به نظر می‌رسد این پیام باید سرلوحه و افق فعالیت بسیج و بسیجیان در همه اصناف و اقشار باشد لذا بازخوانی این پیام ضروری به نظر می‌رسد. حضرت امام در این پیام چند محور کلی را درباره بسیج بیان نموده‌اند، که شرح آن در ادامه خواهد آمد.

 

 

 

Admin بازدید : 25 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

" ایالات متحده آمریکا " موتور محرکه جنگ:

سالهاست کنترل دولت های آمریکا خصوصا جمهوری خواهان  تحت سیطره افکارمسیحیان راست گرائیست که با دیکته کردن نظرات شان به این دولت ها،سعی درتحقق اهداف ایدئولوژیک خود دارند.آنها بر این باورند که اسرائیل همان سرزمین موعودی است که خداوند آنرا در سرزمین فلسطین به یهودیان وعده داد و لذا معتقدند مسیح(ع) فقط در صورتی ظهورخواهد کرد که تمامی یهودیان در فلسطین گردهم آیند و نبرد«آرماگدون» اتفاق بیافتد که طی آن تمامی نیروهای شرارت را ازمیان خواهد رفت و جالب اینجاست که آنها مسلمانان را همان نیروهای شرارت می خوانند و مسائلی را که امروز در فلسطین اشغالی،افغانستان،عراق،لبنان وخاورمیانه درحال وقوع است را مقدمه ای برای وقوع موعود خود می پندارند.به همین خاطر"نئومحافظه کاران"یا همان مسیحیان صهیونیست، دو دوره انتخابات ریاست جمهوری که طی آن بوش به قدرت رسید را گامی به سوی بازگشت به خدا بیان می دارند. هرچند باراک اوبا دموکرات توانست با حمله به سیاست های بوش جمهوری خواه به ریاست جمهوری ایالات متحده برسد اما در عمل نشان داد سیاست ایالات متحده تعریف شده است و چه جمهوری خواه و چه دموکرات از خود استقلالی ندارند و همه در راستای یک هدف هستند "تشکیل کشور اسراییل".  مبارزه با مسلمانان به عنوان محور شرارت ، مقابله با قیام های مردمی- اسلامی کشورهای منطقه و حمایت از دیکتاتورهای دست نشانه ی خویش برای حمایت از صهیونیست ها در قتل عام مردم مسلمان فلسطین همه و همه برای یک هدف است تشکیل کشور اسراییل.

Admin بازدید : 19 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

امروزه اين بيداري به كانون همه فتنه هاي جهان، به زيستگاه شيطان بزرگ، بهنقطه اي غيرقابل تصور از جهان، يعني ايالت ها و خيابان هاي آمريكا رسيده است.
چنان كه پنداري بيداري ملت ها به فضايي پرطنين با مركزيتي واحد تبديل شده كه همه جا هست و مرزهاي آن هيچ جا نيست
در اين ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي و برخي متحدين اروپايي و عربي آنها درقبال دولت ها و انقلاب هاي منطقه سياست هاي دوگانه و تبعيض آميزي را اتخاذكردند. رويكرد آمريكا و كشورهاي غربي به انقلابيون و كشورهاي منطقه و سياست هاي اتخاذشده در قبال بيداري اسلامي متناسب با ميزان اثرپذيري اين انقلاب ها و كشورها از انقلاب اسلامي ملت ايران تنظيم شده و لذا متناسب با ايناثرپذيري از شدت و ضعف برخوردار بوده است.
طوري كه انقلاب اسلامي به عنوان سمبل انقلاب هاي ضد استعماري و ضدصهيونيستي در جهان معاصر ملاك عمل آمريكا و كشورهاي غربي در برخورد با ملت ها و كشورها قرارگرفته است.

در اين ميان دشمنان انقلاب اسلامي ضمن تشديد فشار بر انقلابيون و متحدينجمهوري اسلامي در منطقه، چند ضلعي فشار بر ايران را نيز با هدف مهار انقلاباسلامي به عنوان كانون بيداري ملت هاي منطقه دنبال مي كنند.

اين روزها كشورهاي حامي رژيم صهيونيستي با چالش ها و مشكلات مختلفي در ابعاد داخلي و بين المللي دست و پنجه نرم مي كنند. چنان كه جنبش ها و اعتراضاتمردمي، كسري بودجه و اعتصابات سراسري از يك سو در كشورهاي آمريكا و اتحاديه اروپا و همچنين گسترش موج بيداري اسلامي در كشورهاي عربي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا ازسوي ديگر شرايط پيچيده اي را براي حاميان رژيم صهيونيستي در عرصه داخلي و بين المللي فراهم كرده است.

Admin بازدید : 35 شنبه 21 دی 1392 نظرات (1)

پيامبر اكرم (ص) به ابوذر : " خداوند تا زماني كه در مسجد نشسته اي ، براي هر نفست يك درجه به شما اعطا مي كند و فرشتگان بر تو درود مي فرستند ، و براي هر نفست 10 ثواب نوشته و 10 گناه از گناهانت پاك مي شود.( بحارالانوار جلد 85 صفحه 206)

مسجد محل عبادت خدا و مهمترین پایگاه مسلمانان است، دین مقدس اسلام برای مساجد احترام خاصی قائل شده و به مسلمانان دستور داده است که هرگاه به مسجد می روند با طهارت باشند و پاکیزه ترین لباس خود را بپوشند و خود را تمیز و خوشبو کنند، حضور در مساجد عبادت است و شرکت در نماز جماعت ثواب و فضیلت فراوان دارد.

 

حضور در مسجد و شركت در نماز جماعت آثار و بركات فراواني دارد ، فضاي مسجد به لحاظ وجود اسماء متبركه و مؤمنين عزيز به انسان آرامش خاصي مي بخشد. در مسجد مؤمنين و دوستان همديگر را زيارت مي نمايند و صله رحم مي كنند و از مشكلات همديگر خبردار شده و در جهت رفع آن مي كوشند شركت در مسجد و نماز جماعت اول وقت در زندگي مسلمانان باعث وحدت هر چه بيشتر مي شود و تاثير شگرفي در پيشرفت مادي و معنوي مسلمانان مي گذارد.

Admin بازدید : 31 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

بنابر گواهي متون تاريخي در اكثر قريب به اتفاق ملت ها و آيين هاي جهان، حجاب در بين زنان معمول بوده است؛ هر چند در طول تاريخ فراز و نشيب هاي زيادي را طي كرده و گاهي با اعمال سليقه حاكمان، تشديد يا تخفيف يافته است، ولي هيچگاه بطور كامل از بين نرفته است مورخان به ندرت از اقوام بدوي كه زنانشان داراي پوشش مناسب نبوده و يا به صورت برهنه در اجتماع ظاهر مي شدند ياد مي كنند.

دانشمندان تاريخ حجاب و پوشش زن را به دوران ما قبل از تاريخ و عصر حجر نسبت مي دهند كتاب (زن در آينه تاريخ) پس از طرح مفصل علل و عوامل تاريخ حجاب مي نويسد: با توجه به علل ذكر شده و بررسي آثار و نقوش به دست آمده پيدايش حجاب به دوران پيش از مذاهب مربوط مي شود و به اين دليل عقيده عده اي كه مي گويند (مذهب) موجب حجاب مي باشد، صحت ندارد، ولي بايد پذيرفت كه در دگرگوني و تكميل آن بسيار موثر بوده است.

Admin بازدید : 33 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

ولايت فقيه استمرار حركت انبياست . امام خميني (ره)

پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكتتان آسيبي نرسد

اين سفارشي بود كه پير فرزانه ما ، بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) به ملت ايران ايراد نمودند . چرا ايشان نفرمودند كه براي آنكه به مملكتتان آسيبي نرسد از لحاظ نظامي خودتان را قوي نماييد.

علت اين است ولايت فقيه با سلاح ايمان و تقواي الهي همچون نوري است كه مسير صحيح را به ما نشان مي دهد تا به مقصد برسيم و ولايت فقيه نقطه وحدت و انسجام ملل اسلامي است . منتهي شرط رسيدن به مقصد اين است كه نه  عقب تر از ولايت و نه جلوتر از ولايت باشيم  بايد پا به پاي ايشان قدم برداريم .

مقام معظم رهبري حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي عزيز كه الحق والانصاف وظيفه خطيري دارند و در برهه هاي حساس و خطرناك با تدابيرشان سكان كشتي انقلاب اسلامي ايران را بدرستي هدايت كرده اند و مشكلات كشور و ملل اسلامي را رفع نموده و پيام انقلاب را به سرتاسر دنيا صادر مي نمايند.

خداوند بر توفيقاتشان بيافزايد.

با علي در بدر بودن شرط نيست     اي برادر نهروان در پيشروست

 

وقتي امام عاشقان غايب است حمايت از خامنه اي واجب است

Admin بازدید : 36 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

بسیج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهیدان گمنامی است كه پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

(امام خمینی رحمة الله علیه)


Admin بازدید : 34 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

کلام شهدا:خدایا مرا به خاطر گناهانی که در طول روز با هزاران قدرت عقل توجیهشان می کنم ببخش! شهید مصطفی چمران

خاطره:
 اسیر شده بودیم،ما رو بردند « اردوگاه العماره » داخل اردوگاه تعدادی از شهدای ایرانی رو دیدم .معلوم بود بعد از اسارت به شهادت رسیده بودند.
جمله ای که روی دست یکی از شهدای اونجا نوشته شده بود،با خوندنش مو به بدنم راست شد و به شدت گریه کردم.اون جمله رو هیچ وقت فراموش نمی کنم.شما هم بخونید و فراموش نکنید.
روی دست آن شهید با خودکار نوشته شده بود:مادر! من از تشنگی شهید شدم 


Admin بازدید : 18 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

مقام معظم رهبری درباره فرهنگ بسیجی و ارتباط آن با مشکلات کشور فرموده اند:«فرهنگ بسیجی است که می تواند بر همه ی تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند» و در بیانی دیگر خواستگاه این فرهنگ را چنین تبیین کردند:« فرهنگ بسیجی... نشأت گرفته از روحیه ی ایمان و ایثار توأم با تلاش انقلابی عزیزان بسیجی می باشد».

اما دقیق ترین تعریف از فرهنگ بسیجی را در دیدار دانشجویان بسیجی در پنجم خردادماه سال 1384بیان داشته و فرهنگ بسیجی را در چند محور ترسیم نمودند. در این شماره متن این ترسیم از نظر خوانندگان گرامی خواهد گذشت و از شماره اینده محورهای بیان شده توسط مقام عظمای ولایت را به تفضیل مورد بحث قرار خواهیم داد.

پیشرو بودن

بسیجی یک فرهنگ است و اگر بخواهیم این فرهنگ را در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم پیشرو بودن در همه ی عرصه های اساسی زندگی. درست است که بعضی ها اصرار دارند بسیجی را در محیط دانشگاه و بیرون دانشگاه بد معنا کنند؛ اما از کسانی که حرف های بوق های تبلیغاتی دشمنان این ملت را تکرار می کنند، انتظار زیادی نیست. مسأله این است که خود ما بفهمیم بسیجی یعنی چه.

Admin بازدید : 26 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره):

ــ بسیج شجرة طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد.

ـ اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.

ـ بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

ـ ملیت که در خط اسلام ناب محمدی(ص) و مخالف با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است باید همة افرادش بسیجی باشند.

ـ در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم.

ـ بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همة مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند.

ـ بسیج مدرسة عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.

ـ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیحیانم محشور گرداند.

ـ تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیة خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

 ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی):

 ـ‌ بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.

ـ پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

ـ شما جوانان بسیجی و سپاهی و جوانان مؤمن آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه کردید.

ـ نیروهای نظامی و بسیجی ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه‌ای که هیچ خدشه‌ای در آن راه ندارد, محسوب می‌شوند.

ـ انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.

ـ اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, کمیت این انقلاب و این نظام واهمة حرکتهای سازندة این کشور لنگ است.

ـ انکار بسیج و بی‌احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.

ـ تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد, به نیروهای بسیج, به انگیزة بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

ـ بسیج, یعنی نیروی کارآمد کشور برای همة میدانها

ـ همه جا چیزی شبیه بسیج هست, تنها به این درخشندگی, به این فراگیری, به این زیبایی, به این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ نیروی عظیم بسیج مردمی است, این بسیج در همة قشرها هست.

ـ بسیج, اختصاص به یک منطقة جغرافیایی ویک منطقة انسانی و طبقاتی و قشری ندارد, همه جا هست.

ـ ایمان عاشقانه, ایمان عمیق, ایمان توأم با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.

ـ دانشجوی بسیجی دشمن کمین گرفته  را از یاد نمی‌برد و غافلانه خو و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.

ـ بسیاری از پیشرفتهای کشور مرهون تفکر بسیجی است.

ـ هریک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیة حساس مسئولیت و ایمان باشد, بسیجی است.

ـ بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است.

ـ بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود.

Admin بازدید : 34 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

1. برمشامم می رسدعطر شهیدان بسیج - مرغ دل پرمی زند سوی گلستان بسیج

یاحسین بن علی، ای سرور آزادگان - روز محشر کن شفاعت از جوانان بسیج

2. بسیج عطری است آسمانی که از جوانه‏های ایمان تراوش می‏شود و پایگاهی است برای مُشت‏های گره شده.

3. بسیج یعنی شجاع و با صلابت

همیشه در خط ناب ولایت

به هنگام بروز فتنه باشد

بصیر و هوشمند و با درایت

 

4. بسیج حنجره‏ای است سوزان بر ای سرودن حماسه‏های سترگ و خورشیدی است تابناک برای شب‏های سرد و تاریک و وحشت‏زا.

5. می رسد هر دم به گوشم این صلا

قال مولا : کل ارض کربلا

کیست در میدان فداکاری کند ؟

این حسین عصر را یاری کند ؟

باید از حالا بسیجی تر شویم

بیقرار و بی دل و بی سر شویم

غرق ایمان ، غرقِ در پاکی شویم

مثل مردان خدا خاکی شویم

6. بسیج سپاهی است مسلّح به ایمان و مجهّز به عشق و ریسمانی است برای بالا رفتن از شانه‏های خیس آسمان.

7. ما ز نسل مصطفی و حیدریم

ما بسیجی های خطِ رهبریم

گر عیان گردد که فرمان می دهد

هر بسیجی بشنود جان می دهد

با ولی تجدید بیعت می کنیم

باز هم قصد شهادت می کنیم

8. بسیجی چکیده عشق است و نماد غیرت. سمبل تعصب است و پاسدار مکتب.

9. «بسیجی کسی است که نورش، خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه‏ها را، بی‏نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را و شهره‏اش تمام اسطوره‏ها را خجل کرده است».

Admin بازدید : 15 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

بسیج یعنی 30 سال حضور آگاهانه

بسیج یعنی حضور بهترین و با نشاط ترین و با ایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، همیشه بهترین و خالص ترین و شرافتمندترین و پرافتخارترین انسانها این خصوصیات را دارند. بسیج در یک کشور، معنایش آن زمره‌ای است که حاضرند این پرچم افتخار را بر دوش بکشند و برایش سرمایه گذاری کنند.

بسیج یعنی ایمان عاشقانه

علت اینکه در کشور ما بسیج این طور درخشان شد و شکفت چه بود؟ ایمان عاشقانه، ایمان عمیق، ایمان توام با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است، مثل بعضی از ملتهای دیگر، عواطف در این ملت جوشان است کلید بسیاری از مشکلات است. این ایمان با آن عواطف همراه شد و این رودخانه عظیم خودشان را به این دریای پهناور تبدیل کرد و مشکلات را در هر جایی که لازم بود از بین برد.

بسیج یعنی پاک ترین انسانها

بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آنها پاک ترین انسانها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده اند. … مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می کند…بسیج در حقیقت مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت است…بسیج در واقع مظهر عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل، برای سربلند کردن کشور و ملت است.

بسیج یعنی حرکت

بسیج یک حرکت بی ریشه و سطحی و صرفاً ازروی احساسات نیست، بسیج یک حرکت منطقی و عمیق و اسلامی و منطبق بر نیازهای دنیای اسلام – و به طریق اولی – جامعه اسلامی است. قرآن کریم می فرماید: [ هو الذی ایدک بنصره و بالمؤمنین] ای پیامبر، خدای متعال تو را، هم به وسیله نصرت خودش و هم از طریق مؤمنین مؤید قرار داد و کمک کرد. این خیل عظیم مؤمنینی که در اینجا مورد اشاره آیه قران قرار گرفته اند، عبارت دیگری است از آنچه که امروز به نام بسیج در جامعه ما قرار دارد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 1,143